A hajók így lekapcsolhatják saját dízelgenerátoraikat, és ezáltal csökkenthetik a kikötőben tartózkodás alatti károsanyag-kibocsátást.
Az első ilyen fajta földi áramforrás 12 MVA teljesítménnyel rendelkezik, és egy szabadalmaztatott, az árapály közti szintkülönbségre kialakított, mozgó robotkarral működik. A berendezés „szíve" egy vezérlő szoftverrel ellátott frekvenciaváltó, amely a helyi elosztó hálózat frekvenciáját a hajó fedélzeti hálózatéhoz igazítja. A Siemens, mint generálvállalkozó szállításaihoz tartoznak a közép- és kisfeszültségű kapcsolóberendezések, a transzformátorok, a tűzvédelmi berendezés, valamint az áramellátó épületének klíma- és szellőztető rendszere. Az üzembe állítás tervezett időpontja 2015 tavasza.
A Siemens földi áramforrás eleget tesz az IEC/ISO/IEEE 80005-1 nemzetközi szabványnak (középfeszültség-oldali kábelösszeköttetés a szárazföld és a hajó között), valamint az IEC 62613-2 szabványnak (dugaszolók, dugaszoló aljzatok, kommunikációs összeköttetések). A moduláris felépítésű Siemens rendszer minden, a hajózásban szokásos teljesítménytartományt ki tud szolgálni, és alkalmas a hajózásban világszerte szokásos fedélzeti frekvenciák (50 és 60 Hz) és feszültségszintek kiszolgálására. Az 50 Hz-es frekvencián 6 és 10 kV, 60 Hz-en 6,6 és 11 kV feszültség áll rendelkezésre. A frekvenciaváltó alapvetően 50 Hz-es váltóáramot alakít 60 Hz-esre. |