Sok fiú álma a mozdonyvezetés, ám most utazónk kapta a lehetőséget: még hátramenetben is vezetett a lillafüredi kisvasúton!
Friss összeállítás a Travelo, az Index és az Indavideo oldalain, részletes beszámolók itt: www.evutazoja.hu. A kulisszatitkokért, a legfrissebb pillanatképekért, s mindazért, ami a filmből kimaradt, keresse az Év Utazóját a Facebook-on, Instagramon és a Foursquare-en!
Extrém sport a népviselet felöltése is – Juci ezt hamar belátta Hollókőn. Ha már fiú kísérte e heti útján az Év Utazóját, nyomban be is öltöztették őket mátkapárnak. Az öt alsószoknyás menyasszonyi ruhát 30 percig tart felölteni – persze csak segítséggel. Mátrafüreden, a Hegyi Sportok Bázisán már egyszerűbb beöltözés várta a duót: a sáros időre tekintettel – némileg vegyvédelmi öltözetre emlékeztető – kezeslábast húztak és indulhatott a móka. Figyelem, új extrém sporteszköz következik: a mountaincartot a lejtőn gurulásra tervezték, ezért nincs rajta pedál, csak fék, ez utóbbi viszont a jobb és a bal oldalon külön-külön használható, a farolós trükkök kedvelőinek legnagyobb örömére. Észak-Magyarország igen gazdag különféle termálvizekben, s óriási tévedés azt hinni, hogy ennek csak a láb- és derékfájósok örülnek. Az egerszalóki Saliris Resort gyógy- és wellnessfürdő igazi vízi vidámpark éppúgy, mint a demjéni Termál Völgy. Utóbbi fürdő hamarosan a Barlangfürdővel bővül: Juci és Laci már tesztelte is az ugrótornyot és a raftingpályát, valamint a vadonatúj Cascade Hotelt is. A miskolctapolcai Barlangfürdő különleges látványvilágával szintén nemcsak az idősebb korosztály kedvence. A régiós túra második napján Egerbe utazott a csapat, ahol Juci a várvédő asszonyok sorsát saját bőrén tapasztalhatta meg tőrkardozás közben, miközben Tomi elsütött egy kanócos kézipuskát is. A várbéli martalócok el is rabolták hősnőnket, akit csak a Kerekes Band zenéjének erejével sikerült kiszabadítani a fogságból.
Egerből Lillafüredre vitt az utazó útja, ahol Lacival együtt szakavatott vezető segítségével járták be a Szent István-barlangot, amelyet a látványos formák (pl. Mamut-fogsor, Anyóstorok) mellett a gyönyörű cseppkőképződmények tesznek feledhetetlen élménnyé.
Sokan határozottan férfias témának tartják a mozdonyvezetést, ám Juci bebizonyította, hogy akárcsak a wakeboarddal, a mozdonyvezetéssel is megbirkózik: a páratlan szépségű Lillafüredi erdei kisvasút egy szakaszán ő volt a masiniszta. A Lillafüredi Állami Erdei Vasút Magyarország egyik legszebb vonalvezetésű kisvasútja, valódi hegyi pálya; vonala meredek hegyoldalakban, különleges völgyhidakon, alagutakon vezet keresztül.
Miskolcé volt a délután, méghozzá a sörözésé! Nemcsak Juci, Laci és Tomi, de a miskolci belváros járókelői is részesülhettek a habos örömökből, hiszen a trió Miskolc sörét, a Kortyot, valamint világos és gesztenyesört is kóstoltatott a Kortyolda előtt az utcán.
A régiót járva kihagyhatatlan továbbá a két magyar emblematikus borvidék: Eger és Tokaj pincéinek felkeresése. Természetesen nem is hagyták ki őket: szerdán az Egri Korona Borház, valamint Bolyki János pincészetét keresték fel, csütörtökön pedig a tarcali Gróf Degenfeld Kastélyhotelban tesztelték a szőlőbirtok borait. A hetet a sátoraljaújhelyi Zemplén Parkban zárták, ahol Juci szokás szerint kiereszthette a hangját: Laci ugyanis nem szívesen használt féket Közép-Európa leghosszabb, igen meredek és kanyargós bobpályáján …
Juci ezen a héten a Közép-Dunántúlon kalandozik. Tartson Ön is az Év Utazójával!
Extrém programajánlókért, s minden más kikapcsolódási tippért keresse a www.itthon.hu oldalt!
Dobos Judit tíz héten keresztül járja Magyarországot és teszteli a pörgésre vágyóknak összeállított, kalandos programokat. Minden héten másik belföldi turisztikai régióba látogat el, utazása során háromfős profi stáb kíséri. Az általuk összeállított 8-10 perces anyagok hetente jelennek meg a Travelo, az Indavideo és az Index oldalain.
Juci beszámolói a www.evutazoja.hu oldalon is követhetők. Az adott heti programokat élőben is megosztják az Év Utazója Facebook oldalon, Instagramon, illetve Foursquare-en.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet mérföldkőnek tekinti az Y generáció médiafogyasztási szokásaihoz igazodó új kommunikációs csatorna használatát. A '80-as, 90-es évek szülöttei jellemzően előnyben részesítik az online felületeket a tájékozódáskor és utazásaik szervezése során, a nekik szóló, intenzív audiovizuális ingert jelentő tartalmak hatékonyabbak a belföldi utazásra ösztönző üzenetek célba juttatásához. |