Az iskola vendéglátás szakán tanuló diákok „Utazz hozzánk és légy vendégünk" címmel csapatverseny keretében mutatták be régiójuk turisztikai látványosságait és hagyományait. A rendezvény a Magyar Turizmus Zrt. és a nagymegyeri hévízfürdő szakmai felügyelete alatt zajlott. Bevezetőül előadások hangzottak el a turisztikai marketing szakmai fortélyairól, a Magyar Turizmus Zrt. képviselője prezentációjában ismertette a diákokkal a társaság szlovák piacon folytatott marketingtevékenységét és bemutatta Magyarország turisztikai kínálatát. A vendégelőadások után a diákoké volt a főszerep: 3-4 fős csapatonként nagyon egyedi és kreatív prezentációkkal győzték meg a közönséget, hogy érdemes a régióba látogatni. A rendezvény egyben rámutatott a turizmus gazdasági hatásaira és a régiók fejlesztésében, foglalkoztatottság növelésében betöltött szerepére.
Az MT Zrt. szlovákiai képviseletének kezdeményezésére egy kérdőíves felmérés is helyet kapott a programban, amelyből megtudhattuk, hogyan viszonyul a szlovákiai magyar ifjúság a magyarországi utazásokhoz. A célcsoporton belül a magyarországi utak leggyakoribb motivációjaként a vásárlás, fürdők látogatása, a vízparti turizmus és rendezvényeken, fesztiválokon való részvétel szerepelt (50-60 %-os válaszadási aránnyal). Előnyként értékelik az ország közelségét, a gasztronómiát, a kedvező árakat, szórakozási lehetőségeket és a barátságos lakosságot. Magyarországi útjuk megtervezéséhez akár több eszközt is igénybe vesznek: az esetek 99%-ában az interneten tájékozódnak, de fontos az ismerősök barátok ajánlása is (61%), 40%-uk pedig tömegkommunikációs médiumok (újságok, TV, rádió) segítségével is tájékozódik. Az „üdülés, kirándulás Magyarországon" fogalom a Balatonhoz köthető csaknem a háromnegyedüknél, de Budapestet és a fürdőket is sokan említették. A legtöbben Budapestet szeretnék meglátogatni (64%), de balatoni üdülőhelyek és konkrét városok (Győr, Eger, Debrecen, Szeged, Pécs, Visegrád, Veszprém, Esztergom) is vonzzák a fiatalokat. Ennél a kérdésnél sokan neveztek meg zenei fesztiválokat, amelyeken szívesen részt vennének.
A sikeres rendezvény sajtóvisszhangot is kapott a www.felvidek.ma hírportálon, illetve helyi médiumokban.
A szlovákiai magyarság, és ezen belül is a felnövekvő új, Y és Z generáció fontos célpiac Magyarország promóciójában, amelynek sajátosságaihoz kell alkalmazni a megfelelő turisztikai termékek és marketingeszközök kiválasztását.