ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.04.16.
. .
:
Hírek, Ipari hírek
Az ABB nyerte az áttörést jelentő 15 másodperces gyorstöltő technológia első jelentős nagyságrendű megrendelését, 2016.07.25.
Forrás: Momentum Communications - ABB Sajtóközlemény
   ABB   amellyel Genf tömegközlekedését kívánják CO2-mentessé tenni
Ez a forradalmian új technológia szükségtelenné teszi a felsővezeték használatát, ugyanakkor a dízelmotoros autóbuszok életképes alternatívájaként a jövő városi közlekedése szempontjából modellértékű, csendes és nulla károsanyag-kibocsátással járó megoldást kínál.

2016. július 25.. – Az ABB nyerte el a Transports Publics Genevois (TPG) – genfi tömegközlekedési vállalat – és a svájci székhelyű HESS autóbuszgyártó cég összesen 16 millió dollárt meghaladó értékű megrendelését 12 db teljes mértékben elektromos árammal hajtott TOSA busz (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) (ún. „e-busz”) gyorstöltő és fedélzeti elektromos járműtechnológiájának szállítására. Ezek a buszok a 23-as vonalon, Genf reptere és elővárosa között fognak közlekedni. Az e-buszok forgalomba állítása nyomán a jelenleg használt dízelmotoros autóbuszok károsanyag-kibocsátásához képest évente akár 1.000 tonnával kevesebb széndioxid kerülhet a levegőbe.

Az ABB 13 db gyorstöltő állomást szállít és telepít a városi területen áthaladó autóbuszjárat útvonalán, ezenkívül három végállomási és négy darab garázsban elhelyezett busztöltő állomást is kiépít. Ez a rendszer lesz a világ leggyorsabb villámtöltő csatlakoztatástechnikai megoldása, hiszen 1 másodperc sem kell ahhoz, hogy a busz rákapcsolódjon a töltőpontra. Ezt követően a fedélzeti akkumulátorok 15 másodperc alatt töltődnek fel 600 kW elektromos energiával az arra kijelölt megállókban. A buszjárat végállomásain további 4-5 perces gyorstöltés elegendő az akkumulátorok teljes újratöltéséhez. Ezt az innovatív technológiát az ABB svájci mérnökei fejlesztették ki.

Büszkék vagyunk erre az áttörést jelentő technológiára, amellyel a magunk részéről hozzá kívánunk járulni Genf csendes, és a káros anyagok kibocsátásától mentes városi tömegközlekedésre vonatkozó jövőképének megvalósulásához. Technológiánk modellértékű megoldást kínál a jövő városi közlekedése számára, és visszaigazolja az élhetőbb világot szolgáló fenntartható mobilitásról alkotott elképzelésünket – állítja Claudio Facchin, az ABB Power Grids Divíziójának elnöke.” – Next Level stratégiánk részeként cégünk elkötelezetten törekszik olyan vevőorientált megoldások és technológiák kifejlesztésére, amelyek elősegítik a környezetterhelés csökkenését.

A 23-as vonalon üzemeltetett TOSA rendszer kiépítésére vonatkozó döntés azután született meg, hogy az e-buszok próbajáratai egy ideje már hibamentesen közlekedtek a genfi repülőtér és a város kiállítási központja, a Palexpo között. A 23-as járat útvonala némileg módosulni fog, hogy az újonnan épülő Praille-Acacias-Vernet elővárost is érintse, ahol 11.000 lakás és mintegy 11.000 munkavállaló számára elegendő területű irodahelyiség fog létesülni. A rendszer 2018-ra tervezett teljes beüzemelését követően a nagy befogadóképességű csuklós buszok tízpercenként indulnak majd mindkét végállomásról a csúcsforgalmi időszakban. A járat naponta 10.000-nél is több utast szállíthat, és a dízelmotoros autóbuszok kiváltása TOSA e-buszokkal nemcsak a zajterhelést fogja csökkenteni, hanem az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását is.

A HESS-től kapott megrendelés részeként az ABB 12 darab, egybeépített vontató és kiegészítő áramátalakító egységekből, tetőre szerelt akkumulátor egységekből, energiaátadó rendszerekből (ETS), továbbá állandó mágneses vontató motorokból álló erőátviteli megoldást biztosít a buszokhoz. A járatok megbízható, hatékony és biztonságos üzemeltetése érdekében mindkét szerződés ötéves karbantartási és szervizelési kötelezettséget ír elő.

A TOSA rendszer kiépítése a 23-as vonalon a közös jövőképpel rendelkező, és arra áldozni kész állami és magánszektorbeli szereplők együttműködésének gyümölcse. Ez az innovatív projekt a jövő közlekedése felé nyit utat azzal, hogy fenntartható és környezetbarát tömegközlekedési megoldást kínál, mely közösségünk jólétét szolgálja” – fejti ki Luc Barthassat, Genf városának közlekedésért és környezetvédelemért felelős állami tanácsosa.

Genf a világ legfontosabb városainak egyike, elismerten a diplomácia egyik globális központja, ezenkívül pénzügyi, technológiai és innovációs központ is. Mindezek mellett közkedvelt idegenforgalmi célpont, ahol kiemelkedően magas az életszínvonal. Ez az a város, ahol a legtöbb nemzetközi szervezet képviselteti magát, az olyan hatalmas intézmények globális központjait is ideértve, mint az ENSZ és a Vöröskereszt. 

Az ABB egy sor olyan technológiát kínál, amelyek a közlekedés fejlődését szolgálják, legyen szó vasútról, metróról, elektromos buszokról vagy más járművekről. A közlekedés és annak infrastruktúrája a közműágazat és az ipar mellett a harmadik olyan megrendelői csoportot alkotja, amelyet az ABB tömegesen szolgál ki. A fenntartható közlekedés az ABB Next Level stratégiájának egyik kulcsfontosságú területe.

Az ABB idén ünnepli, hogy jogelődje épp 125 éve jött létre Svájcban, és a közlekedési ágazat, ezen belül is a vasúti közlekedés aktív szereplőjévé vált, aminek egyik legújabb példája, hogy a nemrég átadott 57 km hosszú Gotthard-bázisalagút – a világ leghosszabb vasúti alagútja, amely az Alpok alatt húzódik – energiaellátása és szellőztetése ABB-technológiák alkalmazásával történik.

Az ABB (www.abb.com) a világ vezető vállalata az energetika és az automatizálás területén. Korszerű megoldásaival lehetővé teszi a közüzemi szolgáltató, ipari, szállítmányozási és infrastruktúra-kezelő ügyfeleinek, hogy növeljék termelékenységüket, miközben csökkentik a környezeti ártalmakat. Az ABB csoport a világ közel 100 országában van jelen, és kb. 135.000 alkalmazottat foglalkoztat. 

ABB weboldal: http://new.abb.com/hu

Facebook oldal: https://www.facebook.com/ABBMagyarorszag  
.

« vissza
További híreink
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról 2017.06.19.
Cookie (süti) használat 2017.06.03.
Impresszum, Adatkezelés 2017.02.01.
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat 2016.09.28.
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében 2016.09.27.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.