A Magyar Turizmus Zrt. által 2006-ban alapított díj a turisztikai ügyekben jártas újságírói kör működését és bővítését kívánja segíteni. Azon nagyközönségi újságírók szakmai munkásságát ismeri el, akik áldozatos munkájukkal rendszeres tájékoztatást adnak a magyar turizmus aktuális kérdéseiről, s pozitív írásaikkal hozzájárulnak a turizmus megszerettetéséhez, a Magyarországról kialakult pozitív kép erősítéséhez. A bőséges hazai turisztikai kínálatnak és a belföldi közönséget megcélzó számos marketingakciónak köszönhetően mára egyre több újságíró foglalkozik a turizmussal.
A Magyar Turizmus Zrt. a 2011. évi „Új vizeken” c. marketingtervében különös hangsúlyt fektet a belföldi utazás szélesebb körben való meghonosítására, belföldi szemléletformáló kampányok segítségével. Az év turisztikai újságíróinak megválasztott zsurnalisztáknak is fontos szerepük van a szemléletformálásban, hiszen az általuk közvetítetett hírek – amellett, hogy segítik a magyar lakosság tájékozódását, informáltságát – ösztönzik a belföldi utazásokat is.
A 2010. év turisztikai újságírója díjatHunyor Erna Szofia, aMagyar Hírlap munkatársa vehette át Bánki Eriktől, az Országgyűlés Sport és turizmus bizottságának elnökétől és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától.
Az elbírálás szempontjainak megfelelően, Hunyor Erna évek óta figyelemmel kíséri a magyar turizmus aktualitásait, részt vesz a turisztikai kérdéseket érintő sajtó- és szakmai tájékoztatókon, s az általa ismertetett témákat minden esetben alaposan elemzi. Az objektivitás érdekében az illetékes szakértőket megkérdezi, a rendelkezésre álló ismertetőket, háttéranyagokat feldolgozza. A magyar turizmus különböző területeit érintő írásai – amelyekben számos jelentős eseményről, kampányról, fejlesztésről beszámol – naprakészek. Átfogó, tartalmas és igényes cikkei nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a hazai közvélemény rendszeresen tájékozódhasson a magyar turizmust érintő aktualitásokról.
|