ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.05.19.
. .
:
Hírek, Ipari hírek
A németek 2010-ben is az utazás világbajnokai 2011.01.24.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt. hírei
Bár a gazdasági válság és a bizonytalanság 2010. elején még negatívan befolyásolta az utazási kedvet, a németek tavasszal mégis útnak indultak, a német gazdasági helyzetről érkező pozitív hírek hatására pedig külföldi utazásaik során kb. 3,25%-kal többet költöttek, mint 2009-ben.
A növekedés azonban nem annyira a 2010 első felében még inkább óvatosnak nevezhető turistáknak (+0,3%) köszönhető, hanem sokkal inkább az üzleti utazók élénkülő utazási és költési kedvének (+13%). Összességében a németek 59,4 milliárd eurót hagytak utazásaik során külföldön, s ezáltal 2010-ben is megőrizték az "utazás világbajnokai" címet az amerikaiak, a kínaiak és az angolok előtt. A legtöbb pénzt tavalyhoz hasonlóan idén is Spanyolországban (6,6 milliárd euró - a görög zavargások következtében 4%-kal több német vendéget regisztráltak az országban), Ausztriában (6,3 milliárd euró, ami az egyre több téli üdülés következtében + 5%-ot jelent), Olaszországban (5,8 milliárd euró; +0,8%) és Franciaországban (3,9 milliárd euró) adták ki. 2009-hez képest többet költöttek a kiadások listájában az 5. helyen álló Törökországban (+18%), a 7. helyet elfoglaló Amerikai Egyesült Államokban (+3%), valamint Hollandiában (+0,6%), ami 6. a költési rangsorban. Általánosságban pedig elmondható, hogy a németek 2009 után 2010-ben is nagyon figyeltek a kiadásaikra, és főként olyan úti célokat választottak, amelyek jól ismertek, kedvező árfekvésűek és közel vannak. Ezért is eshetett sokak választása a szomszédos Csehországra és Lengyelországra, ahol tavaly 1 euró 1,40, illetve 1,30 eurót ért; valamint magára Németországra, ahol 2010-ben 3,9 millióval többen, összesen 112 millióan nyaraltak (+3,9%), s ezzel maga Németország lett a legkedveltebb úti cél. A vendégéjszakák száma azonban nem növekedett hasonló ütemben, ami azzal magyarázható, hogy a 90-es évek óta folyamatosan rövidülnek a nyaralások (-0,8%): átlagosan 3 napnál tovább sehol sem maradnak a német utazók. Saját hazájukon belül a legtöbben továbbra is a déli tartományokba utaztak, illetve városlátogatásra – különösen Berlin, Bréma, Hamburg – indultak (+8%). Veszített ugyanakkor népszerűségéből a német tengerpart, ami 2009-ben még a Földközi-tenger alternatívájának számított.
2010-et a német utazásszervezők is pozitív mérleggel zárták: a 2-3%-os forgalomnövekedés következtében bevételeik elérték a 21,3 milliárd eurót, mégpedig csökkenő árak és egyúttal 5%-os vendégszám növekedés mellett.
« vissza
További híreink
Tájékoztatás a hírfelvitel megszűnéséről és új portálunkról 2017.06.19.
Cookie (süti) használat 2017.06.03.
Impresszum, Adatkezelés 2017.02.01.
Városi elismerés a hatvani Bosch gyárigazgatóinak - Odaadás, elkötelezettség, felelősségtudat 2016.09.28.
Negyedik tanév Bosch támogatással - Egy nap a technológia és a tudomány bűvöletében 2016.09.27.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.