A legfontosabb úti célok tekintetében Németország 30%-kal áll az élen, majd Spanyolország (13%), Olaszország (8%), Törökország (6%), Ausztria (6%), Görögország (3%), Franciaország (3%), Horvátország (2%) következik. A németek azonban egyre inkább nyitottak az egész világra, s az egy adott úti célhoz hűséges utazót felváltja az új országokra is kíváncsi turista, azaz a "multiopcionális" vendég, ezért hatékony marketingtevékenységgel valamennyi országnak jó esélyei lehetnek a német piacon.
Az utazási motivációk tekintetében továbbra is a strandolás vezet (57%) a városlátogatás (39%), a természetjárás (39%), az aktív nyaralás (25%), a wellness (19%) és a kulturális utak (14%) előtt. Emellett egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a hajós utak is (15%), amelyek az elmúlt évben 15%-os növekedést mutattak, és a becslések szerint a fejlődés még koránt sem ért a végére. A megkérdezések alapján tovább növekszik a kerékpáros utak, valamint a wellness és az all-inclusive ajánlatok iránti kereslet is.
|