Az airBaltic járatnyitása turisztikai szempontból kiemelten fontos esemény, hiszen az új járattal tovább javul Magyarország megközelíthetősége, nem csak a balti államokból, hanem a kényelmes összeköttetésnek köszönhetően Skandináviából, Oroszországból és a FÁK országokból is. Az új járat és Magyarország mint turisztikai célpont népszerűsítése érdekében az MT Zrt. közös marketingakciókat tervez a légitársasággal és a Budapest Airporttal, a Légi Marketing Alap (LMA) keretében.
Az airBaltic légitársaság 2011. január 19-én tett bejelentése értelmében 2011. május 16-tól elindítja Riga-Budapest járatát. Az új járattal az utazók heti négy alkalommal (hétfő, szerda, péntek és vasárnap) érhetik el Lettországból hazánkat. A két főváros közötti utat a Bombardier Q-400-as típusú gépek 2 óra 15 perc alatt teszik meg. Az airBaltic légitársaság közleménye szerint a járatnyitást indokolta az is, hogy amikor utasaikat a preferált közép-európai úti céljaik felől kérdezték, ők mindig Budapestet jelölték meg.
A Magyarországra irányuló vendégforgalom bővítése és a légi forgalom fejlesztése érdekében az MT Zrt. vezetése kiemelt feladatának tekinti, hogy szorosabbra fűzze együttműködését a turisztikai ágazat szereplőivel a járatindításokat ösztönző LMA keretében. Ennek jegyében a nemzeti turisztikai marketingszervezet az airBaltic légitársasággal közösen, szolgáltatók bevonásával különböző akciókkal fogja népszerűsíteni az új Riga-Budapest járatot és a magyar fővárost mint turisztikai desztinációt. Az első akciók között Magyarország turisztikai kínálata soron kívül mutatkozik be a rigai BaltTour turisztikai kiállításon 2011. február 11-13. között.
Az MT Zrt. a 2011. évi marketingtervében az észak-európai országokat az ún. B2B (business to business) piacok közé sorolta olyan országként, ahonnan a turisták kevesebben és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek. Az ilyen országokban – köztük Lettországban is – az utazásszervezők megnyerésére helyezi a hangsúlyt a társaság, és marketingtevékenysége során a szakmai értékesítés-ösztönzés kerül előtérbe. |