A "The 41 places to go in 2011" c. összefoglalóban Budapest kétszer is említésre kerül! A magyar főváros először a 11. helyen, a dunai hajózás kapcsán kerül a figyelem középpontjába, majd a szerzők a hangulatos budapesti romkocsmák mellett sem mennek el szó nélkül: ezek a 40. helyen szerepelnek, külön budapesti kedvcsinálóba ágyazva. A cikk szerzőit a Magyar Turizmus Zrt. New York-i külképviselete látta el szakmai információkkal.
A lap már nem először ajánlotta Magyarország turisztikai kínálatát olvasói figyelmébe a Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége nyomán. A The New York Times korábban írt már a „budapesti dizájnról” mint új turisztikai vonzerőről, az érdeklődők elé tárták a magyar borok világát, de az utazók hasznos információkra lelhettek a lap „Budapest 250 dollárból naponta” c. cikkéből is.
A cikkek amellett, hogy óriási hírértéket generálnak Magyarország számára, tovább erősítik hazánk pozitív turisztikai imázsát is.
A KSH legfrissebb adatai szerint közel 400 ezer amerikai vendég, több mint 157 ezer vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken a 2010. január-novemberi időszakban.
A vendégek száma 13%-kal a vendégéjszakák száma pedig 17%-kal növekedett 2009 azonos időszakához képest.