Ennek jegyében a Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai képviselete évek óta marketingkommunikációjának középpontjába állítja az egészségturizmust. A társaság specializáltan a témát feldolgozó szlovák nyelvű weboldalt működtet 2008-tól (
http://kupele.madarsko.sk), rendszeresen ad ki a témát felölelő kiadványokat, illetve kiállítások, szakmai és nagyközönségi rendezvények, PR cikkek kiemelt témája az egészségturizmus. Ez utóbbi jó példája a budapesti és dunántúli fürdőkből egy csokorra valót bemutató szlovák női hetilap, a Báječná žena kétoldalas, képekkel gazdagon illusztrált cikke. Az egyik legolvasottabbnak számító, 120.000 példányban megjelenő hetilap aktuális száma a budapesti Széchenyi fürdőbe, a komáromi, győri, szentgotthárdi és sárvári fürdőkbe invitálja az olvasókat. A cikkhez szintén a Magyar Turizmus Zrt. nyújtott információkat. Az egyes fürdők kínálatán kívül a környékbeli látványosságok, érdekességek is megemlítésre kerülnek, mint kiegészítő programlehetőségek.
Szlovákia a magyarországi gyógyszállodák egyik legfontosabb küldőpiaca: a KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint a szlovák vendégek összesen 28.000 vendégéjszakát töltöttek el a hazai gyógyszállodákban a 2010. január-októberi időszakban, ami közel 13%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva.