A 2010/2011-es évben a pályázat keretében Magyarországon a „Régi értékek – új funkciók” címmel kerül a legjobb desztináció kiválasztásra.
A potenciális pályázók tájékoztatását idén is segítik a Magyar Turizmus Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságai, december 1-jén az MT Zrt. Budapest-Közép-Dunavidék Regionális Marketing Igazgatósága tartott információs napot a pályázat iránt érdeklődő turisztikai szolgáltatóknak.
A szervezők nem titkolt célja volt, hogy az információs nap helyszíne szorosan illeszkedjen a pályázat témájához, így került kiválasztásra a Budapesti Gazdasági Főiskola Markó utcai épületének nemrég felújított Lotz terme. A műemlékvédelem alatt álló, eredeti Lotz Károly képekkel díszített terem mintegy 134 évnyi por és korom eltávolítása után novemberben végre visszanyerte régi pompáját a restaurálásoknak köszönhetően. A terem Magyarország európai uniós elnöksége alatt számos konferencia és esemény helyszínéül szolgál majd.
Az érdeklődőket Pap Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turizmus Főosztályának szakmai főtanácsadója tájékoztatta a pályázat hátteréről, konkrét céljairól és a pályázat elkészítésének menetéről. Az információs napon közel 30 szolgáltató vett részt a régióból, akik hasznos kérdésekkel járultak hozzá a szakmai fórum interaktív jellegéhez.
Az EDEN (European Destinations of Excellence) pályázatról további információk találhatóak a Magyar Turizmus Zrt. micro-site-ján: http://eden.itthon.hu/