A több mint 10 éves kiállításszervezői tapasztalat után mi adta az ötletet a Virtuális Expo megrendezéséhez?
Az eredeti ötlet maga a virtuális kiállítás volt, mint a kapcsolatteremtés vadonatúj, kényelmes, rugalmas formája, és amúgy is ma már a legtöbb szakember az interneten keres terméket, szolgáltatást, megoldást.
Régóta tapasztalhatja mindenki, hogy a hagyományos kiállítások drágák, a felkészülés és a kitelepülés fáradtságos, sok egyeztetést igényel a kivitelezőkkel, nyomdával, stb., a részvétel is nagyon időigényes. Az egyre inkább felgyorsuló tempó, a válság okozta többletterhelés mellett kiállítóként, de látogatóként is nehéz egy-egy napot kiszakítani a munkaidőből egy kiállításra. Mindezeket a problémákat szeretnénk megoldani a virtuális kiállítással, hiszen egy ilyen rendezvényhez ki sem kell mozdulni az irodából, mégis mindenkit el lehet érni.
Az öt kiállítás a virtuális vásárközpontban milyen szempontok szerint került kiválasztásra?
Úgy gondoljuk, hogy a felhasználók, látogatók körében ezek a témák komoly érdeklődésre tarthatnak számot, és kiállításszervezési tapasztalataink, hagyományaink is erre késztettek bennünket. Ezért választottuk ki a logisztika, a mérés és vizsgálat, a minőség, a környezetvédelem, a biztonságtechnika, és az ipari informatika témáját. A Virtuális Expot témájánál fogva és főként a megoldás különlegessége miatt valódi újdonságnak szánjuk.
Mennyiben más ez a témakör a korábbiakhoz képest?
Korábbi virtuális referencia-kiállításunk a 2009. októberében, partnereinkkel együtt szervezett Logi-Tech volt. Az e téma iránt megmutatkozott érdeklődés arra biztatott bennünket, hogy bővítsük a bemutatásra kerülő szakterületeket, újdonságaikat.
Mennyi ideig tartott az internetes felület fejlesztése és ennek folyamatában az eredeti elképzeléseket kellett-e változtatni?
A fejlesztés eddig több mint másfél év munkáját foglalja magában, és ma is tart. A munka ma is folyik, ha csak finomítások formájában is, hiszen a megoldás alapvetően kész, de újabb igények, kívánságok azért felmerülnek. Partnerünk, az Infotéka Kft. igazán jó munkát végzett, hiszen ma már bátran kijelenthetjük, hogy a virtuális kiállítás és a virtuális stand minden olyan funkciót hordoz, mindent tud, amire egy hagyományos kiállítás valaha is képes volt. Azt lehet mondani, hogy szép lassan a virtuális térben is megvalósult a régi kiállítások minden lehetősége.
Az internet világában az online megoldások egyre elterjedtebbek. Erről a kiállításról is –többek között - a hostessek kikerülnek a rendezvény résztvevői közül, nem lesz büfé és főleg nem látják egymást az emberek. Mint a rendszer fő tesztelőjének, ezt milyen érzés volt megszokni?
Valóban nem mindenki látható. A látogatók egymást nem látják, viszont a pulton jelenlévő kiállítók láthatók, hallhatók, chat-elni lehet velük. A látogatók pedig az úgynevezett zárt tárgyalóban válhatnak láthatóvá, hallhatóvá, csupán egy webkamera és egy headset szükséges ehhez. Jó érzés volt szembesülni azzal, hogy a virtuális térben, valós időben lehet találkozni távoli helyen lévő partnerekkel. Élményt jelent mindenkinek, ha a technika segítségével hallhatjuk és láthatjuk egymást. Minden standon lehetőség van élő bemutatót, prezentációt tartani. Itt illusztrálhatjuk is mondanivalónkat vetített képekkel, videó filmekkel, megoszthatunk dokumentumokat a látogatókkal. Egyszerű, átlagos számítástechnikai felszereléssel és ismeretekkel valósidejű kommunikációt folytathatnak egymással látogatók, kiállítók. Büfé valóban nincs, itt mindenki az otthoni kávéját fogyasztja el.
Az online kiállításoknál többek között a nyomdaipar is vesztes, kevesebb munkához jut, nem kellenek katalógusok, névjegykártya. Milyen mértékben, mennyire gyorsan várható az online kiállítások elterjedése?
Attól tartok a nyomdáknak azért még marad bőven mit tenniük. Úgy gondolom, hogy a virtuális rendezvények a jövő egyik legkényelmesebb, és egyre népszerűbb találkozási helyei lesznek.
A biztonsági szabályokon túl milyen főbb szabályokat kellett megalkotni a láthatatlanságot kihasználó esetleges fegyelmezetlen, rendzavaró, más témaköröket erőltető, belebeszélő, beleíró személyekkel kiküszöbölésére?
A látogatók nagytöbbsége jó szándékkal, komoly érdeklődéssel jön, figyel, kérdez, ismerkedik. Egyébként a regisztrációt ajánljuk mindenkinek, hogy a kiállítás után is kapcsolatban maradhassanak a résztvevők egymással. Azt a néhány kivételt, akinek pedig a rendzavarás a célja, a rendszer képes kiiktatni.
A látogatói belépés a 3 napra akár a teljes nyitvatartási, működési időszakra korlátlan idejű látogatást is lehetővé tesz?
Igen. A látogató bármikor van ideje, látogathat, információkat tölthet le, vagy éppen konkrét kérdéssel keresheti meg a kiállítók szakembereit. Vagy ha szükséges, akár személyes tárgyalást is folytathat partnereivel, a kiállító képviselőivel a virtuális zárt tárgyalóban. Akinek nem sikerül minden újdonsággal megismerkedi a kiállítás három napja alatt, az később is megteheti, hiszen - bár interaktív kapcsolatra lehetőség csupán a kiállítás három napján van – az információk egy évig elérhetők a kiállításnak keretet adó www.virtualisexpo.hu felületen.
A látogatók számát a virtuális kiállításnál mennyire, milyen mértékben szükséges szabályozni?
Hála a magas színvonalú technikai háttérnek, semennyire. Egyedüli korlát, hogy a zárt tárgyalókban egyszerre maximum hat fő foglalhat helyet, hat csatorna áll rendelkezésre a kommunikációhoz. A kiállítási standok infópultjain korlátlan látogató tartózkodhat, gyakorlatilag a kiállítás többi felületén sincs semmilyen létszám korlát.
Mit vár a kiállítástól?
Sok-sok üzleti találkozást, élénk érdeklődést, információcserét, végeredményben pedig egy új kapcsolatépítési lehetőség sikeres indulását kiállító partnereink számára.
A VIRTEX Virtuális Expo kiállítás honlapja: www.virtualisexpo.hu
|