Jelenleg melyik termékcsoport gyártása a Szikra Borászati Kft. fő profilja?
Az élelmiszeripari termékek gyártása már megelőzi a klasszikus szőlőfeldolgozást és a borászati tevékenységet?
A fő profil jelenleg a gyümölcsszörp gyártás. A Piroska márka, amely az idén ünnepli 30. születésnapját, azt hiszem mindenki számára ismert. Ezen kívül népszerű a Biovita termékcsalád, amelyben szintén megtalálhatóak a gyümölcsszörpök valamint a gyümölcs- és zöldséglevek is. Közkedvelt a Tini alkoholmentes pezsgő is.
Ezek mellett, az alkoholos termékek árbevétele valóban kisebb volument képvisel. Azonban úgy gondoljuk, az idei, 2011-es év ezen a területen is változást hoz. Borainkkal, pezsgőinkkel és a vermutokkal is komoly fejlesztési elképzeléseink vannak, hiszen gyártókapacitásunk a térségben meghatározó, gyártástechnológiánk pedig lehetővé teszi a fejlesztést. Mind a felhasznált szőlőfajták, mind a külső megjelenés tekintetében lesznek újdonságok ebben az évben, amelyet a fogyasztói igények alapján valósítunk meg.
Több évtizedes ital gyártási tapasztalata és a minőségi termelés révén a gazdasági élet változásai mellett is fejleszt. Milyen megfontolásokkal építi cége ital trendjét?
Az a cég, aki megáll, lemarad. A marketing és a kereskedelem támogatásával kiemelt figyelmet fordítunk a fogyasztók igényeinek megismerésére és elemzésére, jelenlegi fejlesztéseink is ezeken a tapasztalatokon alapulnak.
A Piroska márkanév alatt Szörp és Gyümölcsnektár, a BioVita termékcsalád, a Fino szörpök, a Tini és a Galaxy Gyerek Pezsgők jól hangzó márkanevei komoly szakmai háttérmunka és tudatos cégépítés eredménye. Milyen elképzelésekkel alakította ki az alkoholmentes italok márka palettáját?
Arra törekedtünk, hogy a lehető legszélesebb célcsoportot ki tudjuk szolgálni. Így természetesen gondoltunk azokra a szülőkre, akik gyümölcstartalmú, tartósítószer és mesterséges színezékek nélküli terméket szeretnének adni gyermeküknek és ők maguk is ezt preferálják. Azon vásárlók is megtalálják a megfelelő terméket, akik bio, ökológiai gazdálkodásból származó alapanyagokból készült terméket keresnek.
Nagyon fontos megemlíteni, hogy termékeink ár-érték aránya kiváló, a gyümölcsök és a cukor árának emelkedése mellett is elérhető áron kínálunk kiemelkedő minőséget.
Milyen tervekkel vásárolta fel a Szobi szörpöt és hol tart most a megújításában?
Tapasztalatunk szerint a fogyasztók számára egyre lényegesebb az, hogy magyar terméket vásároljanak. A Szobi esetében ez azt jelenti, hogy 100%-ban magyar tulajdonú cégtől vásárolnak, amely cég Magyarországon termel magyar alkalmazottaival. A Szobi olyan ismert és elismert márka, amely a magyar vállalkozások méltó képviselője lehet itthon és határainkon kívül is
Jelenleg a termékeket a megszokott csomagolásban vásárolhatják meg a fogyasztók, a gyártás során is az eredeti receptúrát használjuk. Az idei, 2011-es év azonban vízválasztó lesz a márka életében. A termékek mind külsejükben, mind beltartalmukat tekintve megújulnak majd. Az ízválaszték is bővül, valamint új termékcsaládokkal is előrukkolunk hamarosan.
Az alkoholos termékeiknél az Ámor vermutcsalád több évtizedes múlttal rendelkezik. A St. Laurent pezsgőket és a jelenlegi borfajtákat milyen szempontok alapján építette be termékeik közé?
Természetesen nagyon fontos a szőlő, amelyet meg tudunk vásárolni. Arra törekedtünk, hogy az alföldi borokra jellemző sajátosságokat, könnyű karakterüket, lágyságukat, egyben határozott íz-és illatviláguk is megőrizzük.
Romániában és Kanadában a Piroska termékek, Írországban a BioVita termékcsalád már piacra került. Hol tart a nemzetközi piac építésben?
A romániai piac építése jelenleg a hangsúlyos. Folyamatosan tárgyalunk a viszonteladókkal, azt mondhatom, sikeres a romániai jelenlétünk.
Mik a tervei, mit szeretne megvalósítani?
Az idei év első felében nagyon sok infrastrukturális és termékfejlesztési projekt zajlik. Jelenleg is dolgozunk a nyárlőrinci üzem fejlesztésén. 2011. május-júniusban az irodaépületeket újítjuk fel.
A termékfejlesztés folyamatos feladat, de azt hiszem most a hosszú távú jövőt meghatározó döntések születnek majd.
|