ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.04.23.
. .
:
Riportok
A RAVAK Hungary Kft. tevékenysége és a Fiatal Vállalkozók Szövetségével közös Innovációs pályázata 2010.11.15.
Forrás: Ipari Hírügynökség, Riportok.hu
Varga Balázs a RAVAK Hungary Kft. marketing vezetője válaszolt kérdéseinkre.
-   A RAVAK marketing vezetőjeként a magyarországi RAVAK céggel foglalkozik, vagy a teljes RAVAK a látókörében van?
    A magyarországi RAVAK marketing és kereskedelmi ügyeivel foglalkozom, valamint Magyarországon keresztül folyik néhány más európai országnak, közép-európai országnak az értékesítése, mint Románia, Horvátország, Szlovénia, Szerbia és ezeknek a marketing ügyeivel foglalkozom.

-   Mit érdemes tudni a RAVAK cégről? Mi a RAVAK fő iránya és erőssége?

    A RAVAK mottója a kezdetektől fogva a praktikum és a design. Ez azt jelenti, hogy olyan termékeket tervezünk és gyártunk, amelyek aztán a későbbiekben hasznosan használhatók és hosszú életre szólnak. Abból indul ki a cég, hogy akár kis fürdőszobákba is olyan termékeket tervez és gyárt, amik egymással összhangban vannak és nagyon jól használhatók. Szoktuk mondani, hogy ha kis fürdőszobába tud valaki praktikusan jól és hosszú távon használható terméket gyártani, akkor az a nagy fürdőszobába is fog tudni.
Tehát minden ott dől el, hogy kis helyre hogyan lehet hasznos termékeket létrehozni és amik gyakorlatilag egy életre tudnak szólni. Tehát olyan termékeket gyártunk, amelyeket aztán később valószínűleg nem kell lecserélni vagy kicserélni.

-   A RAVAK termékek milyen kategóriát képviselnek? Felső közép kategóriának mondhatjuk?

    Közép. Termékeink többsége a középkategóriába sorolandó és vannak a felső kategóriás termékkörben is termékeink. Célcsoportunk igazából az átlagos keresetű végfelhasználók vagy pedig az átlagon felüli keresetűek, de a fő célcsoport az átlag közeli keresetűek. Minden kategóriához megvannak a hozzárendelt termékeink. Gyártunk fürdőkádakat, zuhanykabinokat, mosdókat, zuhanytálcákat, csaptelepeket, fürdőszoba bútorokat, fürdőszobai elektronikát és gyakorlatilag minden termékkörben több kategóriás termünk van.
Tehát minden termékkörben megvan a közép és a középen felüli kategória részére gyártott termékcsoport. Ha jobban akarjuk szegmentálni a termékcsoportokat, akkor még az alsó kategória felső hányadába is esnek termékeink. Tehát gyakorlatilag mindenki megtalálja azt a terméket, amire vágyik, de a legalsó, nagyon olcsó kategóriába nem gyártunk. Oda nehéz lenne minőségi alapanyagokból hosszútávra használható, alkalmazható termékeket nagyon olcsón gyártani. Senkit nem akarunk becsapni, a mi termékeink azok egy életre szólnak, viszont ehhez mérten megvan azért a középkategóriás áruk is.

-   A termékszerkezetükben a többi gyártóhoz képest mekkora cég a RAVAK?

    Magyarországon azzal szoktuk láttatni a cég nagyságát, hogy körülbelül a piac, a fürdőszoba piac húsz százalékába szállítunk be. A kádak és zuhanykabinok tekintetében a RAVAK Magyarországon piacvezetőnek számít. Nagyon sok kínai termék van jelen a magyar piacon is, amelyek nonim termékek, vagy egyéb más gyártó neve alatt futnak. Ezekből nagy tömegeket adnak el, ez a legalsóbb, általában legalsóbb kategória.
Ezt a kategóriát, vagy ezt a tömeget leszámítva a RAVAK Magyarországon mindenképp piacvezetőnek számít.
-    Hol gyártat a RAVAK? Hol történik a termékek gyártása?

    A RAVAK központja Csehországban, Prága mellett egy kisvárosban van, maga a gyártás is itt történik. Az alapanyagok nagy részét is Csehországban állítják elő vagy Csehországba importálják, mint például az akrilt, amiből a fürdőkád készül, azt Angliából, Nagy-Britanniából importálja a RAVAK és Csehországban történik belőle a kádgyártás. De például a fém alapanyagokat, Csehországban gyártják, az üvegek egy részét Franciaországból importálják, egy részét Csehországban gyártják, de maga a gyártás nagy többsége és az összes szerelés nagy része az Csehországban történik. Onnan történik aztán a szállítás a különböző disztribúciós központokba Európa szerte.

-   Az eddigiek alapján nem várható az, hogy Kínában vagy a Távol-Keleten gyártásban gondolkodnának vagy gyártást kihelyeznének?

   Igazából nem. A cégnek elég erős filozófiája, hogy amit lehet, azt európai minőségű anyagokból Európában gyártsunk, vagy itt gyártott alapanyagokból szereljünk össze. Nyilván nagyon, de nagyon pici hányadban vannak kínai alapanyagok is ebben a termékskálában, bizonyos termékek esetén ez kikerülhetetlen. Azért azt is be kell látni, hogy Kínában is gyártanak most már nagyon minőségű alapanyagokat és termékeket is, bizonyos termékek apró alkatrészei vagy alapanyagai származhatnak onnan, viszont azt el lehet mondani, hogy a cégnek, a termékeinek a döntő többsége az európai gyártású, csehországi, csehországi gyártású, csehországi összeszerelésű.

-   A Fiatal Vállalkozók Szövetsége keretein belül a RAVAK egész jó munkakapcsolatot kiépített. Hogy alakult ki ez a munkakapcsolat?

     Ez egy egész friss együttműködés. Pár hónappal ezelőtt keresett meg minket a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége, de mi is találkoztunk ezzel a szövetséggel korábban, aztán az együttműködés az idén hozta meg a gyümölcsét. Fő alkotója most a Fiatal Vállalkozók Hete volt, amire konkrétan egy felkérést kaptunk, hogy ha tudunk, akkor működjünk együtt egy ilyen innovációs pályázat kiírásával. Azután ez gyorsította fel a történéseket, hogy tagjává váltunk a szövetségnek, majd elindítottuk ezt a kezdeményezést.
Ez gyakorlatilag pár hónappal ezelőtt történt és reméljük, hogy elég hosszú távú együttműködés kerekedik ki belőle. Talán onnan is jön ez a közeli filozófia, hogy maga a RAVAK magyarországi leányvállalatnál is nagyon fiatal kollégákkal dolgozunk együtt, tehát mindenki egy picit úgy gondolkozik, fiatalosan gondolkozik, mint a FIVOSZ. Mint a RAVAK cégvezetésnek és a kollégáknak is, elég alacsony az átlagéletkora, elég alacsony a fluktuáció is. Egy viszonylag régi csapat állt össze, mégis fiatal csapat és innen jön azt hiszem az egész ideológia, hogy egy ilyen szövetség tagjává váljunk.

-   Mit vár az innovációs pályázattól?

     Két különböző lehetőség közül lehet választani a pályázaton.
Egy konkrét terméket, formatervezett terméket kell megtervezni és ezt aztán specifikálni, gyakorlatilag a megvalósíthatósági tanulmányát elkészíteni. Egy olyan terméket szeretnénk, egy olyan terméket várunk ettől, ami piacra vezethető. Tehát mindenképp nemcsak egy formaterv, hanem egy piacra vezethető új vagy megújult termékről lenne szó, ez az egyik lehetőség, amivel lehet nyerni a versenyen.
A másik lehetőség pedig egy szoftver, amivel gyakorlatilag egy háromdimenziós térbe helyezve, meg lehet jeleníteni saját termékeinket, vagy nyilván akár kibővítve a szoftvert, egy egész lakásbelsőt meg lehet vele tervezni. Egy ilyen friss, megújult szoftvert várunk ettől, amivel gyakorlatilag az ember saját magát be tudja helyezni a térbe és úgy tudja a termékeket látni. Nemcsak egy számítógépes képernyőn megtekintve akár három dimenzióban, hanem mindenképp saját magát belehelyezve a térbe.
Azt várjuk a pályázattól, hogy mind a két lehetőségre sok pályázó, vagy sok kezdeményezés érkezik hozzánk, és ezek közül reméljük nehéz lesz kiválasztani a legmegfelelőbbet, aki aztán megnyerheti a pályázatban kiírt díjak valamelyikét.

-   Mit vár a Fiatal Vállalkozók Hetétől az innovációs pályázattal kapcsolatosan, illetve önmagában a vállalkozásépítéssel kapcsolatosan?

    A Fiatal Vállalkozók Hetének az egyik napja az Innovációs nap, konkrétan ehhez kapcsolódott a mi pályázatunk is, ettől várjuk mi a legtöbbet. Reméljük, hogy ezen a napon sokan meg fogják ragadni ezt a kis szórólapunkat akár a történési helyen, akár országszerte. Mi is terítjük ezt a szórólapot körülbelül 600-650 értékesítési helyen országszerte, valamint a Fiatal Vállalkozók Hetének különböző helyszínein is. Reméljük, minél többen megragadják az alkalmat, hogy megtekintsék ezt a pályázati kiírást. A fő várakozásunk a Fiatal Vállalkozók Hetével kapcsolatban az, hogy erre a pályázatra minél több érdeklődő fusson be. Nyilván amúgy is várakozással várjuk mi is a Kovács Patrik elnök úr által felvázolt eseményeknek a megtekintését, már amennyin aztán mi is részt tudunk venni. Ahogy ő is elmondta évről évre egyre többen jelentkeznek, egyre többen vesznek részt ezen az eseményen. Gyakorlatilag egy országos szintű nagy eseménnyé nőtte ki magát és kapcsolatépítés szempontjából nagyon nagy lehetőségnek tartjuk mi is, valamint reméljük, hogy sok régi kapcsolattal ott újra tudunk találkozni. 

A RAVAK Hungary Kft. honlapja: www.ravak.hu

« vissza
További riportok
Riportok bővítése ITT MEGSZŰNT ! 2013.10.23.
Riportok: A Hörmann Hungária Kft. a minőségi ajtók, kapuk szakértője 2012.11.12.
Riportok: A Mercedes-Benz Hungária Kft. Magyarországon is a biztonságos közlekedésért 2012.06.05.
Riportok: A Magyar Pékszövetség a 2012-es FOODAPEST és UKBA kiállításon 2012.02.05.
Riportok: A Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi tervei 2012.02.02.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.