ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.04.18.
. .
:
Riportok
A Bonbonetti Csoport fejlődése 2010.10.15.
Forrás: Ipari Hírügynökség, Riportok.hu
Sánta Sándor vezérigazgató, a legnagyobb független, Magyarországon gyártó édességpiaci cégcsoport vezetõje válaszolt kérdéseinkre.

Cherry Queen tibi Bonbonita

-   A Bonbonetti Csoport  „Hagyomány és Minõség 1868 óta”. Melyik a legnagyobb hagyománnyal rendelkezõ termékük?
 
    Legnagyobb hagyománnyal rendelkező termékünk a tibi csoki, amely jövőre ünnepli 70. születésnapját. A tradicionális magyar márkák közül az egyetlen csokoládé, amely a mai napig Magyarországon, a budapesti Vágóhíd utcai telephelyünkön készül. Először 1941-ben vehették le a boltok polcairól az édességeket kedvelők a tibi csokit, amely nevét a gyáralapító unokája után kapta. Az államosítás után egyike volt azon kevés terméknek, amelyek mostanáig megmaradtak cégünk kínálatában.
 
    A tibi csoki évtizedek óta tartó töretlen népszerűsége a folyamatos márkaépítés és innováció eredménye, amelyet a szakma többször is elismeréssel díjazott: a tibi 5 alkalommal lett Superbrand márka, továbbá a Mai Piac-Nielsen Sikertermék 2009 versenyen a tibi egészmogyorós tejcsokoládé aranyéremmel, a tibi Prémium málnadarabos étcsokoládé ezüstéremmel gazdagodott.
 
-   A legnagyobb édesipari cég, a Bonbonetti Csoport 2 gyártó cégbõl áll. A budapesti székhelyû Bonbonetti Choco Kft-bõl és a nagykanizsai Choco Bonita Kft-bõl. Milyen fõbb változások történtek a Bonbonetti Csoportnál az eltelt 6 évben, a jelenlegi cégcsoport kialakulása óta?
 
    Az EU csatlakozást követően legfőbb feladatunk a cég versenyképességének növelése volt, hiszen rendkívül nehéz versenykörnyezetben kellett, s kell ma is a márkáinknak megállni a helyüket. Sajnos a magyar csokoládépiac közel 80-85 százaléka importból érkezik. A hatékonyság növelő intézkedések mellett természetesen adaptálni kellett a stratégiánkat is az új piaci helyzethez, melynek megfelelően középpontba állítottuk a márkaépítést, kiemelt figyelmet fordítva a tibi-re, a Cherry Queen-re és a Bonbonetti-re. Emellett pedig tovább folytattuk az új export piacok keresését, mellyel kapcsolatban ma már elmondhatjuk, hogy közel 50 országban sikeresen szerepelnek termékeink, nemzetközileg is elismertek. Fontos változást jelentett számunkra minden évben, hogy újabb és újabb beruházásokat adtunk át annak érdekében, hogy márkáink alatt folyamatosan innovatív termékeket tudjunk behozni a piacra. Szerencsére elmondhatjuk, hogy az előbb említett intézkedéseknek, lépéseknek köszönhetően a válság elmúlt két éve alatt is stabil tudott maradni a cég, sőt tovább tudtuk javítani eredményünket.

-   Márkáik közül a legjelentõsebb a „Tibi”, mely ma már nemcsak táblás csokoládé, hanem drazsé, csokoládé figurák és szaloncukrok is ezzel a márkanévvel megjelentek a piacon.
Milyen fõ szempontok alapján építették ki ezt a termék csoportot?
 
    Ahhoz, hogy az egyre változó édességpiacon cégcsoportunk állni tudja a versenyt, termékeinknek szükségük van a rendszeres innovációra. Különösen nagy tradícióval rendelkező márkáink számára létfontosságú a folyamatos megújulás, a frissítés a hazai ízlést és a nemzetközi trendeket is figyelembe véve, hiszen új generációk nőttek fel például az első tibi csoki óta. Éppen ezért a tibi csoki esetében igyekszünk a régóta népszerű ízek mellett megújuló, az új fogyasztói igényeknek megfelelő termékválasztékot biztosítani. Ennek érdekében az elmúlt három évben jelentős beruházásokat hajtottunk végre, amelyek eredményeként a tibi olyan új szegmenseket lefedő termékújdonságokkal tudott előrukkolni, mint az egészmogyorós illetve puffasztott rizses táblás csokoládék, a prémium kategóriás tibi Prémium termékcsalád és legfrissebb innovációnk, a 3 ízben kapható tibi szeletes termékcsalád, amely pozitív fogadtatásra talált mind a fogyasztók, mind a kereskedők körében.

-   A „Cherry Queen” konyakmeggy piacvezetõ az alkoholos desszertek között. A „Bonbonetti” termékcsalád különleges csavart ostyái és pralinéi a 2008-as megújítása óta egyre népszerûbbek a fogyasztók körében. Mennyire elégedett a termékek piaci adataival?
 
    A Cherry Queen konyakmeggy már-már hungaricum, sokáig egyedülálló volt a maga nemében, egyet jelentett a kategóriával az alkoholos desszertek piacán. Az EU-s csatlakozás után, a piacok kinyílásával azonban megváltozott a versenykörnyezet: a pralinék polcain is tömérdek új termék jelent meg, ami egyrészt fogyasztói szemmel nézve örömteli, hiszen bővült a választék, másrészt azonban a erősítette ez a tendencia a versenyt,  hazai gyártóként multinacionális cégekkel és márkákkal kellett lépést tartanunk. Ezzel párhuzamosan megjelentek a saját márkás termékek, amik márkázott versenytársaiknál jóval kedvezőbb áron lettek elérhetők. A  Cherry Queen, és a konyakmeggy népszerűsége csökkent a fiatalok körében, ők inkább a trendinek gondolt nemzetközi márkák felé fordultak, és kicsit megfeledkeztek erről a termékről, idevágó kutatásaink szerint  maguknak kevésbé,  inkább idősebb rokonaik számára választják. Ezek a tendenciák együtt az utóbbi években a Cherry Queen forgalmi részarányának csökkenéséhez vezettek, jelenleg ez  a 3. legnépszerűbb márka a pralinépiacon. Felismerve azonban a termékben rejlő korlátokat kidolgoztunk egy új stratégiát, mellyel új célcsoportokat megcélozva erősíteni kívánjuk a márkát.
 
    A Bonbonetti csavart ostyák a 2008-as újra-bevezetést követően egy nagyon sikeres évet zártak, jól fogadták a fogyasztók a pozitív változtatásokat. A válság azonban – csakúgy, mint a pralinéknak – ennek az alszegmensnek sem kedvezett, idén ennek megfelelően alatta vagyunk a tervezettnek, de jövőre nagy reményeket fűzünk ehhez a termékcsaládhoz annál is inkább, mert ez az a márkánk, ami egyben a cégcsoport  nevét is viseli.

-   A jellegzetes golyó formájú „Bonbonita” termékcsalád 100 éves receptúrák alapján készül. Mennyi receptúrából dolgoznak ma a teljes termékeik gyártásához?
Vannak új gyártásra és bevezetésre is alkalmas receptúráik? 
 
    Jelenleg a Bonbonita szortimenten belül 14 féle receptúrával dolgozunk, ebből viszonylag új fejlesztésünk az étcsokoládéval készülő Bonbonita Dark Selection válogatás. Ezen a területen is folyamatos az innováció, jelenleg is fut több projektünk főként az amerikai piac igényeinek és ízlésvilágának megfelelő összetételen és ízkombinációkon is dolgozunk.
 
-   Közel negyven célországba szállítanak a különbözõ országok egyedi igényeinek megfelelõen. Mennyiben mások  ezek az egyedi igények?
 
    A nemzetközi piacok egy részében (pl. Hollandia, Belgium, Olaszország) a nagyobb kiszerelések, tasakos termékek népszerűbbek, mint a díszdobozos desszertek. Ezek közül ugyanis sok piacon inkább saját, ill. közös fogyasztásra vásárolnak desszerteket illetve pralinékat, kevésbé ajándékozási célból.  Több piacon népszerűbbek a nem-alkoholos desszertek, részben azért, mert az alkoholos termékek forgalmazása csak szűkebb csatornákban lehetséges (pl. USA, Skandinávia több országa). Ezért ezek a piacok elsősorban a nem-alkoholos desszerteket igénylik.
 
    Dél- Kelet Európában a látványosan nagyméretű, de viszonylag kevesebb terméket tartalmazó díszdobozokat kedvelik, míg Nyugat Európában és Észak Amerikában a sűrűn teletöltött desszertekre van igény. A Baltikumban és Dél- Kelet Európában nagy és növekvő a kereslet a kakaós tejbevonóból gyártott termékekre. Nyugat-Európában lényegében csak a valódi csokoládé termékeket keresik.

-   Milyen terveik vannak?
 
    A hazai piacon szeretnénk elérni, hogy a fogyasztók jobban előtérbe helyezzék a hazai gyártású, tradicionális márkáinkat vásárlásaik során, hiszen a kiváló minőség, a megbízhatóság, s a jó ár is a Bonbonetti termékek választása mellett szólnak. Ennek érdekében tervezzük újabb desszert-gyártó és csomagolósor beszerzését, valamint még nagyobb hangsúlyt helyezünk minden termékcsoport esetében a természetes anyagok, aromák, színezékek használatára. Továbbá új kategóriákba szeretnénk még belépni a jól ismert márkáinkkal, ahogy azt tettük idén például a tibivel, mikor is kifejlesztettünk három kitűnő ízű és formájú tibi szeletes csokoládét, s vezettük be nagy sikerrel. Az export piacokon kijelöltünk az eddigi kulcs piacaink (CEE piacok vagy Hollandia pl.) mellé még újabbakat, melyeken szeretnénk nagyobb teret nyerni, így azokon erősebb kommunikációt, s aktivitást fogunk folytatni. Továbbá komoly gond ma hazánkban a szakmunkás hiány, így a HR területen a legnagyobb kihívást számunkra is ez jelenti, ezért erősíteni fogjuk a belső képzéseket, tréningeket ezen a területen is, hogy az utánpótlás tovább tudja vinni azt a szakértelmet, gondosságot, melyet az itt dolgozó emberek magukénak tudhatnak. De természetesen még sok egyéb elképzelés, sőt konkrét terv van, melyeket azonban jelen szakaszban még nem árulhatunk el. De egy biztos: célunk az, hogy az elmúlt 140 évet legalább ennyi sikeres év kövesse majd!

A Bonbonetti Csoport honlapja: www.bonbonetti.hu

Cherry Queen tibi Bonbonita

« vissza
További riportok
Riportok bővítése ITT MEGSZŰNT ! 2013.10.23.
Riportok: A Hörmann Hungária Kft. a minőségi ajtók, kapuk szakértője 2012.11.12.
Riportok: A Mercedes-Benz Hungária Kft. Magyarországon is a biztonságos közlekedésért 2012.06.05.
Riportok: A Magyar Pékszövetség a 2012-es FOODAPEST és UKBA kiállításon 2012.02.05.
Riportok: A Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi tervei 2012.02.02.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.