ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.04.24.
. .
:
Riportok
20 éves a Csoki Hungária Kft. 2010.11.04.
Forrás: Ipari Hírügynökség, Riportok.hu
A  Csoki Hungária Kft. fejlődéséről és az édességpiacról Illés László tulajdonossal beszélgettünk
-   Vállalkozásuk 20 éve indult, több telephelyváltás után jutottak el Dunaharasztira, az országban 6 telephelyet is működtetnek. Milyen elképzelésekkel indították a céget és mennyire elégedett a Csoki Hungária Kft. jelenlegi piaci helyzetével?
 
    A cégvezető számára az egyik legfontosabb feladat hogy időben felismerje a helyzetet, hogy mikor kell koncepciómódosítással, esetleg váltással éljen. Cégem történetében a 20 év alatt kétszer nem egymást követő évben fordult elő, hogy nem tudott a cég az előző év eredményének fölé kerekedni. Igaz ez a jelenlegi évekre is ahol már 10 milliárd forintos nettó árbevétel felett produkál a cég, a mai gazdasági helyzetben is. Én elégedettnek mondhatom magam ezekkel az eredményekkel, hiszen meg tudjuk tartani, sőt erősíteni a cég stabilitását.
 
-   Vevőszámuk folyamatosan emelkedett. Milyen formában működtetik üzletkötői hálózatukat?
 
    Üzletkötői hálózatunk is a vevői igényekhez igazított. Ami azt jelenti, hogy bizonyos területeken - legyen az földrajzi, vagy általunk megrajzolt kereskedelmi régió - az üzletkötői, bizonyos területeken pedig a hagyományos értelemben vett C+C kereskedelemmel látjuk el vevőpartnereinket. Éles átmenetről egyik régióban sem beszélhetünk, a két fajta disztribúciós lehetőségnek az ötvözete érvényesül. Az hogy melyik a dominánsabb, az igazodik a vevők elvárásaihoz.

-   A cég termékportfóliója hogyan alakult, mennyire bővült, változott?
 
    A cég választékon tart kb 2.500 féle alapterméket, amely mellett változtatjuk a termékösszetételt. Jönnek új termékek amelyekre megfelelő pozicionálás esetén mindig kíváncsi a vevő, és vannak a megunt, vagy nem sikeres termékek is, amelyek kikerülnek a cikklistáról. Színesedik továbbá a választék a szezon termékek szortimentjével is. Ez kb. 500-600 termék.

-   Hogyan tudják a nagykereskedelem piacán erősíteni pozíciójukat?   
 
    A pozíció a hatékonyság fejlesztésével tartható csak fent. Ehhez kell a versenyképes beszerzés, és a megfelelő árképzéssel kialakított árrés szint. Ez az ami egy szűk lehetőség, és költségminimalizálás mellett kivitelezhetetlen. Feladatunk optimális költségszinten a vevő számára vonzó árszint megtalálása, a megfelelő szolgáltatás mellett.

-   2007-ben megvásárolta a volt Alfa Áruház utolsó bázisát, ahol már az édességen kívül más élelmiszer kereskedelmi termékekkel is foglalkoznak. Milyen termékkereskedési terveik vannak?
 
    Nem meglepő módon a legerősebbek a 20 évre visszatekintő édesség szektorban vagyunk. A valamikori legnagyobb Alfa áruház megvásárlásával lehetőséget láttam egyéb élelmiszer, és háztartási termékek kereskedelmére is, ami kiegészítő termékkör szerepét töltötte be a kezdetekben, de mára már bizonyos termékkörök egész szépen felzárkóztak az édesség egyes beszállítóihoz. Ehhez természetesen szállítói oldalról is kell a megfelelő hozzáállás, elhivatottság.

-   2008-ban felszámolás alatti Sweet Point Zrt. édesség gyártó részeit megvásárolta a márkanevekkel, a Sweet Point márkanévvel is. Mikorra tervezik ezeknek a termékeknek az újbóli gyártását és piacra bevezetését?
 
    A fogyasztók tudatában mindig erős a Sweet Point márkanév. Tudjuk, hogy az ismertség halványul, de csak a megfelelő háttérrel indulhat az újrabevezetés. Arról hogy ennek mi a formája, és időzítése arról még nem szeretnék árulkodni.

-   Tervezik-e saját márkás termékek bevezetését? Termék gyártásnál elsősorban bérgyártásban gondolkodnak?
 
    Sajátmárkás termékek forgalmazásával évek óta foglalkozunk, kisebb-nagyobb sikerekkel. Sajátmárkás termékeink vannak a szeletes csokoládék, cukorkák, és ostya termékek választékában. Ez a forgalmi részarány persze nem olyan domináns mint a hálózatoknál szereplő termékek forgalmi részesedése, de ettől függetlenül jó ideje stabil forgalommal működnek. 
 
-   Milyen mértékű az exportjuk?
 
    Exporttevékenységünk eredményeinek növelése nem szerepel a stratégiai terveink között. Sokkal inkább a hazai piaci eredményeinek megtartása, és növelése, valamint a saját import erősítése, ahol több mint 15 termékcsaláddal dolgozunk, némelyikkel hosszú évek óta. Ezen termékcsaládok Lengyelországból, Olaszországból, Szerbiából, Spanyolországból, Németországból, és Ausztriából származnak.

-   Mik a további terveik? Mit szeretnének elérni?
 
    Amennyiben a jelenlegi fejlődési szintet tartva sikerül országos lefedettségünket saját, vagy megbízható partnereinken keresztül növelni, úgy hogy megőrizzük rugalmasságunk, akkor azt hiszem még egy lépcsőfokkal fentebb vagyunk.

A Csoki Hungária Kft. honlapja:  www.csokihungaria.hu

« vissza
További riportok
Riportok bővítése ITT MEGSZŰNT ! 2013.10.23.
Riportok: A Hörmann Hungária Kft. a minőségi ajtók, kapuk szakértője 2012.11.12.
Riportok: A Mercedes-Benz Hungária Kft. Magyarországon is a biztonságos közlekedésért 2012.06.05.
Riportok: A Magyar Pékszövetség a 2012-es FOODAPEST és UKBA kiállításon 2012.02.05.
Riportok: A Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi tervei 2012.02.02.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.