ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk: Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk:
Adatkezelés, Impresszum
Rendkívül sikeresen zárult január 21-én a Magyar Turizmus Zrt. és a Qatar Airways közös, Légi Marketing Alap felhasználásával megvalósult tanulmányútja, amelynek keretében először ismerkedtek hazánk turisztikai kínálatával ausztrál, ománi, dubaji és katari újságírók a légitársaság járatnyitásához kapcsolódóan.
– 2010 legnagyobb tranzakciója a wrocław-i piacon –
Varsó – 2011. január 21. – A ProLogis és a Deichmann-Obuwie, a legnagyobb európai cipőbolt hálózat lengyel ága, a ProLogis Park Wrocław III közel 11 000 négyzetméteres iroda- és raktárterületéről kötött bérleti megállapodást.
ITF Slovakiatour – 2011. január 20–23.
2011. január 20–23. között 17. alkalommal rendezik meg Pozsonyban az ITF Slovakiatour Nemzetközi Idegenforgalmi Vásárt az INCHEBA Expo területén.
Mivel a lakóbuszos és lakókocsis utazók legszívesebben a számukra készített leállóhelyeken (Stellplatz) töltik az éjszakát, egyre több európai országban létesítenek ennek a jól fizető célcsoportnak – egy lakókocsis utazó a nyaralása során naponta és fejenként átlagosan 26,90 eurót költ, egy lakóbuszos pedig 37,20 eurót – speciális éjszakázó helyeket, melyeket az ADAC, Németország legnagyobb autósklubja, Stellplatztführer című kiadványában mutat be és minősít.
A lakóautó tulajdonosok – 2009-ben 1,7 millió fő – főnyaralásaik 76%-ára, kisebb nyaralásaik 24%-ára mennek lakóautóval, átlagosan 15,3 napot üdülnek és 508 eurót költenek fejenként.
Németországban 2006 óta töretlenül növekszik azoknak a száma, akik kempingben töltik a szabadságukat. 2008-ban a németek az öt napnál hosszabb nyaralások 6%-át (3,8 millió utazás) lakókocsival, lakóbusszal vagy sátorral realizálták, ami a német kempingekben 133,8 millió éjszakát eredményezett, Németországnak pedig 9,5 milliárd euró bevételt hozott.
Bár 2009-ben a gazdasági válság nem kedvezett az előtte öt éven át töretlenül növekvő lakókocsi és lakóbusz piacnak, 2010-ben a piac konszolidálódott, 2011-re pedig a német gazdaság élénkülése miatt az ágazat már igazi optimizmussal tekint a jövőbe.
A FUR kutatásai szerint az úti célok tekintetében idén sem várhatóak nagy változások: az utazások egyharmada belföldön, második harmada a Földközi-tengeri országokban realizálódik, a harmadik harmadon pedig a többi ország osztozik.
A FUR a tavalyelőtti és tavalyi megkérdezések után vizsgálataiban idén is kitért a német gazdasági helyzet megítélésére. A megkérdezettek többsége a gazdaság fellendülése és a jó kilátások – 2011-ben a nettó fizetések várhatóan 2,5%-kal emelkednek és a munkanélküliség is tovább csökken – következtében optimistán néz a jövőbe.
2011-ben az előző évekhez hasonlóan idén is a stuttgarti CMT-n ismertette a FUR (Forschungsinstitut für Urlaub und Reisen) a németek utazási hajlandóságát vizsgáló kutatásainak legújabb eredményeit.
Kilenc napon át ismét „utazási lángban ég” Stuttgart, hiszen – mint ismeretes – 2011. január 15-én megnyitotta kapuit Európa legnagyobb turisztikai közönségvására, a CMT, amely évről évre egyre több kiállítónak ad otthont.
Az osztrák rádió és televízió (ORF) hivatalos magazinja, az ORF Nachlese, az idei év első számában címlapon és 3 oldalas összeállításban Magyarországot mint titkos úti-tippet ajánlja az olvasói figyelmébe.
Rendkívüli elismerés érte hazánk turisztikai kínálatát a TripAdvisor „Travellers’ Choice Awards 2011” elnevezésű „megmérettetésén”, amelynek keretében a világ egyik legmeghatározóbb turisztikai információs és véleményformáló portálján az utazók a legjobb szállodákról szavazhattak különböző kategóriákban.